Kustannustehokkuutta ja kilpailukykyä kumppanuuksilla

Energia-alalla menestyäkseen on oltava yhä kilpailukykyisempi ja kustannustehokkaampi. Haminan Energiassa keinomme vastata haasteeseen on yhteistyökonseptien hakeminen kumppaneiden kanssa. Sähkönmyynnissä ei välttämättä kannata kilpailla naapurin kanssa vaan yhdistää voimat ja hakea kustannussäästöjä ja kasvua yhdessä.

Asiakaspalvelutoimintoja varten perustetussa Karhu Voimassa toimimme yhdessä Kotkan Energian kanssa. Karhu Voima hoitaa asiakaspalvelun keskitetysti ja osallistuu sähkönmyyntiin omilla tuotteillaan. Karhu Voima tarjoaa nykyaikaiset palvelukanavat verkkokauppoineen, monipuolisine energiapalveluineen sekä kilpailukykyisine energian hintoineen.

Kaakon alueverkko on 110 kV -sähkönsiirtoon keskittyvä alueverkkoyhtiö, jonka omistavat Haminan Energia Energian ja Kymenlaakson Sähköverkko puoliksi. Yhtiö aloitti toimintansa 2016. Yhteisenä tavoitteena on saada alueemme sähkönsiirto toimintavarmaksi ja sitä kautta lisätä teollisuuden kilpailukykyä ja sijoittumismahdollisuuksia Kaakkois-Suomessa.

Hamina LNG on Haminan Energian ja virolaisen Alexela-konsernin yhteisyritys, joka rakentaa Haminan satamaan nesteytetyn maakaasun vastaanottoterminaalin. Haminan Energia tuo yritykseen Suomen paikallistuntemuksen, kun taas virolaisella kumppanilla on erityisesti hankinta- ja jakeluosaamista.

Olemme mukana myös kahdessa merkittävässä hankinta- ja tuotantoyhteenliittymässä, Suomen Voima Oy:ssa sekä Etelä-Suomen Voima Oy:ssa. Suomen Voiman kautta olemme mukana muun muassa Mäkelänkankaan tuulivoima- ja aurinkovoimapuistoissa.

Alan toimijoiden yhteenliittymät mahdollistavat Haminan Energian mukanaolon valtakunnallisissa suurissa energiahankkeissa.